Milano Memories

Mijn citytrip naar Milaan en Venetië was ook meteen mijn eerste bezoek aan Italië. In deze dagen heb ik een klein beetje van het land leren kennen en wil ik zeker terugkeren.

// My citytrip to Milan and Venice was my first visit to Italy. During these days I’ve experienced a little bit of the country and I definitely want to return.

FullSizeRender
Traveling in style with my SuitSuit suitcase

We verbleven in Hotel Best Western Plus Galles om de hoek van metrohalte Lima. Het hotel ligt aan de langste winkelstraat van Europa, de Corso Buenos Aires. Vanaf het hotel konden we makkelijk met de metro naar het centrum en andere wijken toe.

// We stayed at the Hotel Best Western Plus Galles around the corner of subway station Lima. The hotel lies on the longest shoppingstreet of Europe, The Corso Buenos Aires. Travelling via the subway, we could easily go to the city centre and other neighborhoods.

1.3
In the train from Milan Malpensa Airport to Milan Central

We arriveerden ‘s avonds laat in het hotel en besloten vlakbij het hotel wat te eten en daarna gauw naar bed te gaan om de volgende dag op pad te gaan.

// We arrived late in the evening at the hotel and decided to grab a bite nearby the hotel and go to bed early for the next day.

Colourful buildings at Corso Buenos Aires
2.2
In one of my favorite stores, Muji, also at Corso Buenos Aires

3.1

3.2

Van het hotel liepen we richting het centrum, maar ondertussen zagen we deze schattige etalages van Dolce & Gabbana:

// From our hotel we walked in direction of the citycentre, but in the meanwhile we stumbled upon these cute shop windows from Dolce & Gabbana:

2.2.3
San Babila
2.2.4
Pedestrian only area near Duomo

2.2.5

2.2.6
Very fancy Zara

Daarna liepen we richting de Duomo om de typische selfies te maken voor de Duomo en voor een korte break gingen we naar la Rinascente (naast de Duomo). Daar zit een restaurant op het dakterras waar we een prachtig uitzicht hadden op de Duomo en het Piazza del Duomo.

// Afterwards we walked to the Duomo to take some selfies and for a short break we went to La Rinascente (next to Duomo). There is a restaurant on their roof terrace where you have a great view on the Duomo and Piazza del Duomo.

2.6

2.7

2.10
View from La Rinascente roofterrace, Piazza del Duomo. website

De volgende dag gingen we de Duomo beklimmen.

// The next day we climbed the Duomo.

2.11

2.12

2.14

2.15

2.17

2.18

Naast de Duomo zit de bekende Galleria Vittorio Emanuele met de bekende high-end merken en de prachtige gevels en glazen koepel.

// Next to the Duomo is the well known Galleria Vittorio Emanuele with all the high-end brands and the beautiful walls and dome.

2.15

2.16

2.17

2.18

In de avond besloten we om de wijk Navigli aan te doen en daar te eten. Navigli wordt omschreven als de sfeervolste wijk van Milaan. Hier komen zowel de Milanezen als toeristen om te eten, te drinken en te flaneren. Rondom de kanalen Naviglio Grande en Naviglio Pavese wemelt het van de restaurants, bars, clubs en terrasjes.

// In the evening we decided to go to Navigli, another neighborhood in Milan. Navigli should be one of the coziest neighborhoods where Milanese people, but also tourist like to go to have dinner, drinks and walk around. There are lots of restaurants, bars, clubs and terraces around the canals Naviglio Grande and Naviglio Pavese.

2.26

2.27
Naviglio Grande

De volgende dag besloten we om naar Brera te gaan, een kunstenaarswijk in Milaan waar voornamelijk de locals komen en weinig toeristen.

// The next day we decided to go to Brera, an artist neighborhood in Milan where more locals come than tourists.

3.0
Subway in Milan
3.2.2
Beautiful building in Brera

We gingen een kijkje nemen bij Castello Sforzesco. Dit is een kasteel in Milaan, dat nu verschillende musea huisvest. Het kasteel heeft een kunstcollectie die werk van Michelangelo en Leonardo da Vinci omvat.

// We took a look at Castello Sforzesco. This is a castle in Milan, that holds more museums now. It has an art collection with art from Michelangelo and Leonardo da Vinci.

3.3
Castello Sforzesco, website

3.4.0

3.4.1

3.4.2

3.4.4

3.4.5

3.5.0

We gingen daarna lopen naar Pinacoteca di Brera. Dit is een kunstgalerie met een collectie van klassieke en moderne kunst. Op de binnenkoer van het museum staat een bronzen standbeeld van Napoleon, die van Brera een nationale galerij gemaakt heeft.

// Next up was Pinacoteca di Brera. This is an art gallery with a collection of classical and modern art. In the inside courtyard of the museum is a bronzen statue of Napoleon, who made a national gallery of Brera.

3.5

3.6
Library for students inside Pinacoteca di Brera
3.7
Cosy streets of Brera, Milano

Voor het avondeten wilde ik graag naar een echte mozzarella bar in Milaan, dus gingen we naar Obicà Brera. Het interieur was superstrak en ik vond het wel leuk om een keer echte mozzarella te proberen. Daarna nam ik een stukje lasagne en Cynthia nam een pizza.

// I wanted to go to a mozzarella bar for dinner, so we went to Obicà Brera. The interior was very slick. I liked to try some real mozzarella and afterwards I had lasagna and Cynthia had pizza.

Obicà Brera, Via Mercato 28 // website

3.8

3.9

3.10

3.11

3.11.2

Na het eten was het natuurlijk tijd voor een toetje en in dit geval ijs. Hiervoor gingen we speciaal naar een andere wijk, Wagner. Hier zou namelijk een goede gelateria zijn.

// After dinner it’s time for dessert and in this case icecream 🍦. We went to another neighborhood, Wagner, because I’ve read there would be a good gelateria here.

3.12

3.13

3.14
The icecream was delicious!

De laatste dag van onze vakantie spendeerden wij in Venetië, maar hierover maak ik een aparte post.

// We spent our last day in Venice, but i’ll make another post for this.

Until next time!

Camera equipment:

• Canon 70D + Sigma 24-70mm f/2.8 lens
  • iPhone 6S

Posted by

Hi and welcome to my blog! My name is Wendy Dekker and I'm from the Netherlands. I started this blog to write about my trips, beauty, food and lifestyle. All articles are written in Dutch and English. Have fun!